Algemene voorwaarden

Artikel 1. INFORMATIE OVER DE VENNOOTSCHAP

Dit zijn de algemene voorwaarden (de “Algemene Voorwaarden”) van de besloten vennootschap “DADEC INTERIEUR”, met zetel te 1640 Sint-Genesius-Rode, Kwadeplasstraat 10, ingeschreven in het rechtspersonenregister te Brussel, Nederlandstalige afdeling, onder het nummer 0547.799.382 en met BTW-nummer BE0547.799.382, met telefoonnummer +32 2 360 32 75 en met e-mailadres info@dadecinterieur.be, die handel drijft onder de commerciële naam HAACS (hierna “HAACS”).

Artikel 2. DEFINITIES

In het kader van deze Algemene Voorwaarden, en voor de uitvoering ervan, zullen de hierna vermelde begrippen en uitdrukkingen als volgt worden gedefinieerd:

Aanbod Het aanbieden van Producten via de Website. Het Aanbod wordt beheerst door deze algemene voorwaarden.
Algemene Voorwaarden De algemene voorwaarden opgenomen in dit document en van toepassing op Overeenkomsten gesloten tussen HAACS en de Klant.
Artikel Een artikel van deze algemene voorwaarden.
Consument(en) Elke natuurlijke persoon die handelt voor doeleinden die buiten zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteiten vallen en die via de Website Producten aankoopt of mogelijk zal aankopen.
Diensten Het plaatsen van de schrijnwerkproducten die beschikbaar zijn voor aankoop op de Website.
HAACS De besloten vennootschap “DADEC INTERIEUR”, met zetel te 1640 Sint-Genesius-Rode, Kwadeplasstraat 10, ingeschreven in het rechtspersonenregister te Brussel, Nederlandstalige afdeling, onder het nummer 0547.799.382 en met BTW-nummer BE0547.799.382
Klant(en) Elke natuurlijke persoon of rechtspersoon die via de Website Producten aankoopt of mogelijk zal aankopen.
Overeenkomst(en): De overeenkomst op afstand gesloten tussen HAACS en de Klant voor de aankoop van Producten via de Website en de bijhorende Diensten. De Overeenkomst wordt beheerst door deze algemene voorwaarden.
Producten Alle schrijnwerkproducten beschikbaar voor aankoop op de Website.
Professioneel Elke natuurlijke persoon of rechtspersoon die handelt voor doeleinden die binnen zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteiten vallen en die via de Website Producten aankoopt of mogelijk zal aankopen.
Website De website van HAACS : ***
Werkdag Elke dag, behalve zaterdag, zondag en feestdagen in België.

Artikel 3. TOEPASSINGSGEBIED

3.1. De Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van HAACS en op alle Overeenkomsten behoudens uitdrukkelijk andersluidend beding en met uitsluiting van de voorwaarden van de medecontractant.

Deze Algemene Voorwaarden worden aan de Klant ter beschikking gesteld vóór het afsluiten van de Overeenkomst met de Klant.

3.2. De Algemene Voorwaarden maken integraal deel uit van de contracten en er kan alleen uitdrukkelijk en schriftelijk van afgeweken worden.

Artikel 4. TOTSTANDKOMING EN DUUR VAN DE OVEREENKOMST

4.1. De Overeenkomst is gesloten zodra de Klant het Aanbod en de Algemene Voorwaarden heeft aanvaard.

4.2. De Overeenkomst en de Algemene Voorwaarden blijven van kracht tot alle verbintenissen zijn uitgevoerd.

4.3. Na het plaatsen van de bestelling via de Website wordt de Overeenkomst schriftelijk bevestigd binnen de 3 dagen door HAACS.

4.4. ***

Artikel 5. OMSCHRIJVING DER TE LEVEREN PRODUCTEN EN DIENSTEN

5.1. De Producten en/of de Diensten worden geleverd/uitgevoerd zoals bepaald in de Overeenkomst.

Artikel 6. PRIJZEN

6.1. De prijzen van de Producten zijn de prijzen die zijn vermeld op de Website op het moment dat de Klant een bestelling plaatst.

6.2. Alle prijzen zijn inclusief BTW en worden opgegeven in EURO.

6.3. Alle prijzen van de Producten zijn exclusief leveringskosten. De leveringskosten zijn beschikbaar voor de Klant op de website/worden bij het afrekenen gerekend aan de hand van de leveringsadres. De leveringskosten zullen afhankelijk zijn van het land en regio waarnaar de Producten moeten worden verzonden.

6.4. Alvorens een bestelling te plaatsen zal de totale prijs, inclusief alle kosten en belastingen, beschikbaar zijn voor de Klant en worden vermeld in de betalingsvenster.

6.5. Als een Product niet correct geprijsd is op de Website, zal HAACS schriftelijk contact opnemen met de Klant zodra HAACS kennis krijgt van de onjuiste prijs. De Klant heeft de mogelijkheid om de Producten te blijven kopen of de bestelling te annuleren in overeenstemming met de annuleringsprocedure bepaald in Artikel 13. De bestelling wordt pas verwerkt nadat HAACS de instructies van de Klant heeft ontvangen binnen 5 dagen vanaf het moment dat HAACS de Klant in kennis heeft gesteld. Als HAACS er niet in slaagt om contact op te nemen met de Klant, gebruikmakend van de contactgegevens die de Klant tijdens de bestelprocedure heeft verstrekt, of als HAACS geen antwoord van de Klant ontvangt binnen de hierboven vermelde termijn, behandelt HAACS de bestelling als geannuleerd en stelt ze de Klant daarvan schriftelijk in kennis.

Artikel 7. BETALING EN BETALINGSMIDDELEN

7.1. De Klant kan de Producten betalen via de volgende betaalmiddelen : bankoverschrijving, maestro, bancontact, Visa en American Express.

7.2. De Klant moet betalen op het ogenblik van de plaatsing van de bestelling.

7.3. Indien de Klant betaalt via bankoverschrijving, zal HAACS de bestelling beginnen te verwerken vanaf het moment van ontvangst van de volledige betaling.

7.4. Als HAACS niet de volledige betaling ontvangt binnen de 7 werkdagen na ontvangst van de bestelling, heeft HAACS het recht om de Overeenkomst automatisch te annuleren.

Artikel 8. LEVERING EN OPLEVERING

8.1. De Producten worden geleverd binnen de 30 dagen, rekening gehouden met de gebruikelijke tolerantie eigen aan de aard van de industrie of handel.

8.2. Indien HAACS niet in staat is om de Producten binnen de bovenvermelde termijn te leveren, verbindt HAACS zich ertoe om de Klant hiervan schriftelijk op de hoogte te brengen. De Klant zal HAACS dan een nieuwe, redelijke leveringstermijn geven. Als HAACS de termijn opnieuw overschrijdt, heeft de Klant het recht om de bestelling te annuleren.

8.3. De Klant ontvangt een bevestiging via mail zodra de bestelling HAACS verlaat. De bevestiging bevat een schatting van de leveringsdatum.

8.4. Vertraging in de uitvoering kan nooit aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.

8.5. HAACS zal de bestelling leveren op het adres dat de Klant aan HAACS heeft opgegeven tijdens het aankoopproces.

Indien er op het moment van levering niemand beschikbaar is op het adres van de Klant, dient de Klant de instructies te volgen van de leveringsdienst die belast is met de levering van de bestelling.

8.6. HAACS behoudt zich het recht voor om gedeeltelijke leveringen van de bestelde Producten te verrichten, bijvoorbeeld als een deel van de bestelling vertraging oploopt of niet beschikbaar is. In geval van gedeeltelijke levering zal HAACS de Klant telefonisch of per e-mail op de hoogte brengen.

8.7. Bij levering/afhaling dient de Klant de verpakking te controleren op eventuele schade. Als de Producten beschadigd zijn, mag de Klant de levering niet aanvaarden en moet hij HAACS onmiddellijk op de hoogte brengen op het in Artikel 1 vermelde e-mailadres.
Na kennisgeving zal HAACS de Klant de nodige instructies geven met betrekking tot de beschadigde Producten.

Artikel 9. RECHT OM EEN BESTELLING TE ANNULEREN VÓÓR LEVERING

9.1. De Klant heeft het recht om de bestelling zonder opgave van een reden en zonder kosten te annuleren vóór de bevestiging van de bestelling. De Klant kan de bestelling annuleren door verzending van een e-mail naar de in Artikel 1 vermelde e-mailadres.

9.2. Na annulering van de bestelling ontvangt de Klant een bevestiging van de annulering door verzending van een e-mail en zal HAACS de reeds betaalde bedragen terugbetalen op de kredietkaart of debetkaart die de Klant heeft gebruikt om te betalen. Indien het niet mogelijk is de bestelling te annuleren, worden de Producten geleverd en kan de Klant het Product terugsturen volgens de procedure beschreven in Artikel 10.

Artikel 10. HERROEPINGSRECHT EN TERUGBETALING

10.1. Behoudens waanneer de klant een Professioneel is, heeft de Klant een wettelijk recht om de Overeenkomst te herroepen gedurende de termijn zoals bepaald in Artikel 10.2.
Dit betekent dat de Klant kan beslissen om de Producten gedurende de betrokken termijn niet te bewaren.

10.2. De Klant moet HAACS op de hoogte brengen van zijn beslissing om de Overeenkomst te herroepen en een terugbetaling te ontvangen. De Klant hoeft geen reden voor de herroeping op te geven.

10.3. De Consument beschikt over veertien (14) dagen om de Overeenkomst te herroepen. Het beginpunt van de termijn om het herroepingsrecht uit te oefenen kan variëren. Volgende regels zijn van toepassing:
• indien de levering één enkel Product is, begint de termijn de dag na ontvangst van het Product door de Klant;
• indien de levering betrekking heeft op meerdere Producten die op afzonderlijke dagen worden geleverd, begint de termijn de dag nadat de Klant het laatste bestelde Product heeft ontvangen.

10.4. De klant mag de Overeenkomst alleen herroepen als de Producten:
• niet beschadigd zijn;
• volledig zijn; en
• voorzien zijn van hun originele labels.

10.5. De Klant kan het herroepingsrecht niet uitoefenen met betrekking tot:
• de levering van Producten volgens specificaties van de Klant of duidelijk voor een specifieke persoon bestemd;
• de levering van Producten die na levering, volgens hun aard, onherroepelijk zijn vermengd met andere producten.

10.6. Indien de Klant beslist de Overeenkomst te herroepen, moet de Klant HAACS daarvan op de hoogte brengen door verzending van een e-mail naar het in Artikel 1 vermelde adres waarin ondubbelzinnig wordt verklaard dat hij de Overeenkomst wenst te herroepen.

10.7. De Klant moet de Producten terugbezorgen aan HAACS zonder onnodige vertraging en in ieder geval niet later dan veertien (14) dagen na verzending van de kennisgeving van herroeping aan HAACS. De Producten moeten naar HAACS worden verzonden op dezelfde manier als deze waarop de Klant de Producten heeft ontvangen.

10.8. Alle kosten voor het retourneren van de Producten worden door de Klant betaald.

10.9. In geval van herroeping:
• zal HAACS de reeds door de Klant betaalde bedragen voor de Producten terugbetalen na ontvangst van de Producten.
• HAACS kan de terugbetaling echter verminderen om rekening te houden met een eventuele waardevermindering van de Producten, indien dit werd veroorzaakt door het feit dat de Klant ze heeft behandeld op een manier die niet toegestaan zou zijn in een winkel.
• HAACS zal alle terugbetalingen uitvoeren binnen een redelijke termijn na ontvangst van de Producten.
• HAACS zal de Klant terugbetalen op de kredietkaart of debetkaart die de Klant gebruikt heeft om te betalen.
• HAACS heeft het recht om de Klant terug te betalen met vouchers als de Klant vouchers heeft gebruikt om de Producten te betalen.

Artikel 11. WAARBORG EN AANSPRAKELIJKHEID

11.1. Indien de Klant een Consument is,
• heeft de Klant recht op een wettelijke garantie van twee jaar. De wettelijke garantie dekt elk defect of gebrek aan conformiteit van de Producten dat zich manifesteert binnen een termijn van twee jaar vanaf de datum van levering van de Producten;
• moet de Klant HAACS per e-mail op het in Artikel 1 vermelde e-mailadres informeren over de gebrekkige Producten binnen een redelijke termijn nadat het gebrek bekend is of redelijkerwijs gekend had kunnen zijn door de Klant.
• indien een gebrek zich voordoet binnen de wettelijke garantieperiode van twee jaar, moet de Klant de procedure volgen zoals bepaald in Artikel 14.

Na teruggave van het gebrekkige Product zal de Onderneming, naar eigen goeddunken van de Klant, de Klant een nieuw Product sturen of het Product herstellen, en zal HAACS alle kosten dragen in verband met de omruiling/reparatie van de Producten. Het Product kan alleen worden vervangen en geleverd in zoverre het nog steeds beschikbaar/in voorraad is bij de leveranciers van HAACS. Indien de herstelling of vervanging niet mogelijk is of niet binnen een redelijke termijn kan worden uitgevoerd, heeft de Klant het recht om de Overeenkomst te beëindigen en zal HAACS de prijs terugbetalen in overeenstemming met Artikel 10.9.

11.2. Indien de Klant een Professioneel is, is de wettelijke regeling met betrekking tot verborgen gebreken van toepassing op de Overeenkomst.
• lichte verschillen in de kleur of lichte verschillen in de afmetingen van het goed, voor zover deze vanuit technisch oogpunt niet te voorkomen zijn of algemeen aanvaard zijn of eigen zijn aan de gebruikte materialen, worden niet beschouwd als gebrek in de conformiteit, noch als een zichtbaar of verborgen gebrek.
• klachten in verband met verborgen gebreken moeten onmiddellijk na de ontdekking worden meegedeeld en dit op straffe van verval. Klachten moeten aangetekend worden verstuurd en gedetailleerd worden omschreven.

11.3. De waarborgen bedoeld in Artikels 11.1 en 11.2 dekken evenwel niet:
• het verkeerd gebruik of de verkeerde behandeling van de Producten;
• de schade veroorzaakt door overmacht;
• een handeling of de opzettelijke fout van om het even welk persoon, waaronder de Klant of zijn aangestelden;
• een ander gebruik van de Producten dan dat redelijk voorzienbaar is, gelet op de eigenschappen ervan, behoudens wanneer HAACS dit gebruik schriftelijk heeft toegelaten, uiterlijk op het ogenblik van het sluiten van de verkoop;
• vorst- of vochtschade;

Artikel 12. GEBRUIK VAN DE BTW-TARIEF VAN 6% VOOR RENOVATIEWERKEN

12.1. De Klant verbindt zich ertoe, indien hij van dit regime gebruik wenst te maken, om aan HAACS een attest te bezorgen waarin wordt bevestigd dat hij aanspraak maakt op het btw-tarief van 6% voor renovatiewerken aan woningen ouder dan 10 jaar. De klant bezorgt de attest bij het plaatsen van de bestelling. HAACS zal de bestelling beginnen te verwerken vanaf het moment van ontvangst van de attest.

12.2. Indien de attest niet of verkeerd bezorgd wordt door de Klant, is de Klant het verschil tussen de normale en de verlaagde btw-tarief verschuldigd. HAACS zal de bestelling beginnen te verwerken vanaf het moment van ontvangst van de volledige betaling.

Artikel 13. KLACHTENPROCEDURE

13.1. Als de Klant klachten heeft, kan hij contact opnemen met HAACS via het volgende e-mailadres: info@dadecinterieur.be.

13.2. Consumenten kunnen contact opnemen met de volgende entiteit om het geschil buiten de rechtbank te regelen: de Consumenten ombudsdienst, met zetel te Koning Albert II-laan 8 Bus 1 – 1000 Brussel, telefonisch op het 02/702.52.00 en per mail via contact@consumentenombudsdienst.be.

13.3. Consumenten mogen hun klacht ook indienen bij het door de Europese Unie ter beschikking gestelde onlineplatform voor geschillenbeslechting, http://ec.europa.eu/odr.
Voor België is dit het Europees Centrum voor de Consument, gelegen te 1060 Brussel, Hollandstraat 13, telefonisch op het 02 542 33 46 of op het website https://www.eccbelgie.be/uw-rechten/klacht-indienen-bij-ecc.

Artikel 14. OVERDRACHT EN ONDERAANNEMING

HAACS heeft het recht haar rechten en verplichtingen krachtens de Overeenkomst over te dragen aan een leverancier (bv. voor de levering of de plaatsing van het Product), maar dit zal geen invloed hebben op de rechten en verplichtingen krachtens deze algemene voorwaarden.

Artikel 15. GEBRUIK VAN PERSOONSGEGEVENS

HAACS gebruikt de persoonsgegevens van de Klant uitsluitend in overeenstemming met het privacybeleid op de Website.

Artikel 16. OVERMACHT

16.1. HAACS is niet aansprakelijk of verantwoordelijk voor de niet-uitvoering of vertraging in de uitvoering van haar verplichtingen krachtens de Overeenkomst die te wijten is aan overmacht.

16.2. In geval van overmacht:
• zal HAACS de Klant hiervan op de hoogte brengen via mail; en
• zullen de verplichtingen van HAACS krachtens de Overeenkomst worden opgeschort en zal de termijn voor de uitvoering van de verplichtingen worden verlengd voor de duur van de situatie van overmacht. Wanneer de situatie van overmacht invloed heeft op de levering van de Producten, zal HAACS een nieuwe leveringsdatum regelen met de Klant nadat de situatie van overmacht voorbij is.

Artikel 17. BEVOEGDHEID

17.1. Alle geschillen die voortvloeien uit deze overeenkomst zullen worden behandeld voor de materieel bevoegde rechtbanken van Brussel, Nederlandstalige afdeling.

17.2. Al onze overeenkomsten worden beheerst door het Belgisch recht.

Artikel 18. VARIA

18.1. HAACS kan deze algemene voorwaarden te allen tijde wijzigen. De algemene voorwaarden die van kracht zijn op het moment van de bestelling van de Producten zullen van toepassing zijn op de Overeenkomst tussen de Klant en HAACS.

18.2. Onverminderd de rechten en rechtsmiddelen die door de toepasselijke wetgeving of deze algemene voorwaarden aan de Klant worden toegekend, zal onze aansprakelijkheid voor directe schade beperkt zijn tot de waarde van de bestelde Producten.

18.3. De nietigheid van een bepaling of een deel van een bepaling krachtens de Overeenkomst zal geenszins de geldigheid aantasten van het resterende deel van de bepaling of de rest van de bepalingen en clausules.

Choice Billing Address

×

Welke maat heb ik nodig?

Meten is weten! Meet altijd op verschillende plaatsen. Wanneer u de hoogte opmeet dient u minstens 35mm af te trekken van de bruto afmeting om jouw deurhoogte te weten. Bv. U meet 2050mm hoogte, u zal hierbij een standaardhoogte voor deurblad kunnen gebruiken van 2015mm.

U gaat best als volgt te werk:

  1. Wanneer u de hoogte opmeet dient u minstens 35mm af te trekken van de bruto afmeting om jouw deurhoogte te weten. Bv. U meet 2050mm hoogte, u zal hierbij een standaardhoogte voor deurblad kunnen gebruiken van 2015mm. Daarna meet u de breedte van de ruwe muuropening. Doe dit op 3 verschillende plaatsen (boven, midden en onder) en noteer steeds de kleinste maat. Bij de breedte moet er minstens 70mm afgetrokken worden om het deurbladbreedte te bepalen. Bv. Opening van 900mm-70mm= 830mm. We zullen hier dus een deurbladbreedte van 830mm kunnen gebruiken.
  2. Uiteindelijk meet u ook de dikte van de binnenmuur (enkel voor blokdeuren). Ook hier raden we aan om te meten op verschillende plaatsen en de hoogste maat te noteren.